Először 1964-ben neveztünk be a Formula 1 bajnokságba. Egyből a mély vízbe ugrottunk, de ez nem volt újdonság, hiszen a Man szigeti TT-n is az alapokról kezdtünk. Miként ott is a lelkiismeretes munka és tanulás hozta meg gyümölcsét, a Formula 1-ben is ennek köszönhettük sikereinket.
Ahhoz, hogy egy jármű versenyképes lehessen, versenyképes erőforrásra van szükség -
mi az R270E típuskódú V-12-essel léptünk színre 1963-ban. Eredetileg a Lotus-nak fejlesztettük, de 1964 februárjában a brit vállalat arról tájékoztatott bennünket, hogy többet nem használhatnak Honda motorokat. Azt hittük, ez a vég, de hamar rájöttünk, hogy ez valójában a kezdet.
Miután a Lotus visszalépett, teljes lendülettel vetettük magunkat a munkába, hogy megalkossuk saját versenyautónkat.
Az RA270 névre keresztelt gépet a suzukai pályán teszteltük naphosszat, fejlesztésében Jack Brabhamnek is kulcsszerepe volt. Az autó 1964 júliusában, a Német Nagydíjon állt először rajthoz, volánjánál a tehetséges Ronnie Bucknummal. Ezzel egy rendkívül izgalmas, fordulókkal teli történet vette kezdetét, melynek során a Honda felküzdötte magát a sportág legjobbjai közé.
Soichiro Honda örök érvényű szavai tökéletesen definiálják, miről is szól a motorsport.
A hatvanas évek elképesztően kemények voltak a Formula 1-ben, fejlődésünk rögös útját összetört autók, túlhevült motorok és tönkrement váltók szegélyezték. De soha nem adtuk fel, a problémákat lépésről-lépésre leküzdöttük, és egy még jobb, illetve strapabíróbb gépet építettünk. Ez volt a legendás RA272, amelyet 1965-ben ismerhetett meg a közönség.
Az 1965-ös Mexikói Nagydíj
Richie Ginther és Ronnie Bucknum, akárcsak a Honda versenycsapat többi tagja, szívvel-lélekkel küzdött egész évben, futamról futamra kitapasztalva az autó és a gárda határait. A folyamatos tanulás és fejlesztés gyümölcse 1965. augusztus 24-én ért be, mikor Richie Ginther és az RA272 győztesként gurult át a célvonalon Mexikóban. Így szereztük meg első világbajnoki címünket, s bizonyítottuk be újfent, hogy soha nem szabad meghátrálni a nehézségek elől.
Visszatértünk és nyertünk. Újra meg újra...
Miként a kudarc, úgy a siker sem változtatott hozzáállásunkon: az 1967-es szezonban ismét kőkeményen küzdöttünk és megint megszereztük a bajnoki trófeát. Ezt követően némi szünetet tartottunk, de nem bírtuk sokáig, a nyolcvanas években visszatértünk a Formula 1 világába. Csodálatos emlékeink vannak például 1986-ból, mikor megnyertük a konstruktőrök bajnokságát, és legalább ennyire izgalmas volt az 1988-as szezon is, hiszen 11 futamon győztünk zsinórban. A sikerek után megint leálltunk egy kicsit,
de a versenyzés és a tanulás utáni olthatatlan vágy újfent a pályára űzött bennünket. Ezúttal a BAR és a Jordan csapatok számára építettünk erőforrásokat, számos győzelmet zsebelve be 2000 és 2006 között. Mérnökeink a világ legjobb pilótáival dolgoztak együtt, többek között Surtees, Laffite, Mansell, Prost, Piquet és Senna is ült autóink volánjánál.
Miért nem voltunk elég gyorsak? Hogyan lehetnénk még hatékonyabbak? Mitől leszünk még jobbak?
Ha nem sikerül elsőként végeznünk, mindent tüzetesen átvizsgálunk, miként a győzelmek után sem áll meg a fejlesztés. Hisszük, hogy a versenyeken szerzett tapasztalat birtokában hatékonyabb és biztonságosabb személyautókat építhetünk. Mert ez a mi igazi küldetésünk. Anno ezért léptünk be az F1 világába, És ezért vagyunk itt most is.
TUDJA MEG, MILYEN NEHÉZSÉGEKKEL JÁRT A VISSZATÉRÉS A FORMULA 1 VILÁGÁBA!
SOICHIRO HONDA