2012. szeptember 21.
Takanobu Ito, a Honda vezérigazgatója ismertette a márka termékpalettára, valamint technikai és üzleti fejlesztésekre vonatkozó terveit. A várakozások szerint 2017-ben már évi 39 millió vásárlója lesz a márkának.
Beszámolójában Mr. Ito kitért az európai stratégiára, miszerint az új Civic és CR-V bemutatkozása csak az első lépés, a jövőben további vadonatúj, izgalmas modellek és innovatív fejlesztések erősítik majd a márka pozícióját az öreg kontinensen.
Az izgalmas sportautók soha nem hiányozhattak a Honda kínálatából, s ez a jövőben sem lesz másként. Hamarosan elkészül az új NSX, a túraautó-világbajnokság tapasztalatait kamatoztatva pedig gőzerővel fejlesztik az új Civic Type R-t. Utóbbi a teljesítmény és a kezelhetőség terén is új mércét állíthat kategóriájában, a tervek szerint a leggyorsabb fronthajtású autóként debütál majd a Nürburgringen.
Az európai tervek között szerepel egy kompakt szabadidő-autó bevezetése is, ami a Jazz következő generációjának padlólemezére épül. Ezzel a modellel a kis SUV-k egyre növekvő mezőnyében kíván élre törni a márka.
A Honda szakemberei hisznek benne, hogy a hibridtechnika tökéletesítésével jelentősen csökkenthető a világ járműparkjának szén-dioxid-kibocsátása. E filozófia mentén született meg a három új hibrid hajtáslánc koncepciója, melyekkel különböző vásárlórétegek számára teszik elérhetővé a környezetbarát műszaki megoldásokat.
Elsőként egy kompakt, alacsony súlyú, egymotoros rendszert dolgoznak ki, ami a világ legtakarékosabb hibridjeként kerülhet forgalomba. A zéró emisszós jármű gazdaságos mivoltáról különösen fejlett motor és akkumulátor, illetve vadonatúj erőátviteli egység gondoskodik.
Emellett készül egy erősebb, kétmotoros hibrid hajtáslánc a középkategóriás járművek mozgatására, valamint egy három elektromos erőforrásra épülő, kiemelkedő teljesítményű konstrukció, amivel Sport Hybrid SH-AWD néven – az új NSX-ben – találkozhatnak majd először a vásárlók.
Ezek a rendszerek a vezetési élmény és a fogyasztás terén is messze túlszárnyalják az eddig ismert hibrid hajtásláncokat, egyúttal hozzájárulnak, hogy megvalósuljanak a Honda környezetvédelmi törekvései.
A Honda álláspontja szerint a károsanyag-kibocsátás problémakörére az üzemanyagcellás rendszerek jelenthetnek átfogó megoldást, ezért a gyártók és a vásárlók is ezekre a járművekre fókuszálnak majd a jövőben. A Honda évek óta fejleszti saját üzemanyagcellás hajtásláncát, ennek volt első kézzel fogható eredménye a 2008-ban bemutatott FCX Clarity. Azóta nagyot lépett előre a projekt, a gyártási és üzemeltetési költségeket sikerült jelentősen lefaragni, és a rendszer is sokkal kifinomultabbá vált. Ha minden a terv szerint alakul, három éven belül elindulhat az új üzemanyagcellás jármű sorozatgyártása, mely Európa mellett Japánban, valamint az Egyesült Államokban is megjelenhet a széles körben a szalonokban.
Még színesebb lesz a motorkerékpárok választéka is, ugyanis hamarosan új szupersportgép jelenik meg a palettán. Műszaki alapjait a Honda MotoGP-ben vitézkedő versenymotorjai adják, s az új modell éppoly izgalmasnak ígérkezik, mint egykoron a VFR750R (RC30 – 1987).
Szerkesztői jegyzet:
A sajtó számára a vezérigazgató teljes beszéde letölthető a www.hondanews.eu weboldalról.