Az új Honda Insight Európa egyik legbiztonságosabb autójának bizonyult, és új mércét állított fel a hibridhajtású autók kategóriájában – ez derült ki a független vizsgálóintézet, az Euro NCAP megújult töréstesztjeinek eredményeiből.
Az Euro NCAP vizsgálati rendszere az autók általános biztonságára helyezi a hangsúlyt; ez lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy könnyebben értelmezhessék az egyes értékeléseket. A rendszer számításba veszi az utasok védelmét frontális, oldalsó, átfedéses és hátulról érkező ütközések esetén, valamint a gyermekbiztonságot, a gyalogosok védelmét, s a biztonsági segédberendezések rendelhetőségét is. A Honda Insight a legmagasabb, 5 csillagos besorolást érte el.
A 2009. február óta alkalmazott új értékelés súlyozott pontszámítást alkalmaz, amelyekben egy autó biztonságának számos aspektusa megjelenik: a felnőtt utasok biztonsága (50%), a gyermekbiztonság (20%) és a gyalogosok biztonsága (20%) mellett az új rendszer figyelembe veszi a biztonsági segédberendezések rendelhetőségét is (10%). Ahhoz, hogy egy modell bekerüljön e kategóriába, az EU 2009-es modellkínálatában szereplő autók 85 százalékának biztonsági segédberendezésekkel (a Hondánál ez a VSA) kell rendelkeznie.
Az Insight a legújabb a Honda azon modelljei közt, amelyek a legjobb értékelést kapták a teszten. Az Euro NCAP új értékelési módszerének bevezetése óta 3 Honda-modell is átesett már a teszten: a Civic, az Accord és a Jazz. Mindegyik autó 5 csillagot kapott.
Az Euro NCAP új értékelési módszere rávilágít a Honda elkötelezettségére a járművek általános biztonságának terén, és tökéletesen összecseng a Honda régóta alkalmazott belső biztonsági tesztjeivel, amelyek valós körülmények közt vizsgálják az autók biztonságát. A Honda Tochigiben működő törésteszt-létesítményében különböző méretű és tömegű járművek ütközéseit elemzik, és olyan megoldásokat dolgoznak ki, amelyek révén a balesetbe keveredő mindkét autóban mérsékelhetők a keletkezett károk.
A VSA (Menetstabilizáló elektronika) szükség szerint képes külön is fékezni a jobb és bal oldali kerekeket, s ha úgy hozza a helyzet, szabályozza a motor forgatónyomatékát is, segítve a vezetőt abban, hogy kanyarodás, gyorsítás és hirtelen kormánymozdulatok esetén is megőrizze uralmát a jármű fölött.
A 14 collos első hűtött féktárcsák és a hátsó tömör tárcsák stabil teljesítményt nyújtanak, s a fékrendszer hatékonyságát tovább növeli a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a vészfékasszisztens (EBA) alkalmazása.
A Honda Tochigiben lévő, járműveket egymással is ütköztetni képes biztonsági központjában kifejlesztett Fejlett Ütközési Biztonságú Karosszériaszerkezet™ (ACE™) most már jól bevált eszköz a Honda biztonsági arzenáljában.
Az ACE™ karosszériaszerkezet a Honda különleges felépítménye, amely növeli az utasok biztonságát és az ütközési kompatibilitást frontális ütközés esetén. Az ACE kialakítás több, egymáshoz kapcsolódó szerkezeti elemből áll, amelyek sokkal egyenletesebben osztják el az autó elején ébredő ütközési energiát. Ez a fejlett energiaelosztó rendszer segít az utastér felé irányuló erők csökkentésében, valamint egyenletesebben osztja szét a másik jármű felé irányuló ütközési energiát is.
Az új Insight mindezek mellett számos gyalogosvédelmi megoldást is tartalmaz. A kutatások azt igazolják, hogy az ilyen szerkezetek és megoldások jelentős mértékben képesek a gyalogos túlélési esélyeit javítani gázolás esetén. Az Insightban ezért az ablaktörlő lapátok karjai erő hatására letörnek, az első sárvédők felfogatási pontjai és a motorházfedél zsanérjai pedig képesek energiát elnyelni. A motor és a motorházfedél közötti szabad terület nagyobb mértékben teszi lehetővé a fedél deformációját.
A vezető- és utasoldali SRS első és oldallégzsákok mellett valamennyi modell szériafelszerelésként kap függönylégzsákokat, amelyek a hátsó utasokat is védik. Minden üléshez hárompontos automata (ELR) biztonsági öv jár, az elsőkhöz kétfokozatú előfeszítés és överő-korlátozó (EA) is tartozik. A hátsó ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok garantálják a gyerekülések biztonságos és helyes rögzítését.
Az ostorcsapás jellegű sérülések megelőzéséhez az Insight első üléseihez aktív fejtámla is jár, amely akkor lép működésbe, ha egy ráfutásos baleset következtében az utas teste belenyomódik az ülésbe, s egy merev fémlemezre hatva a hátralendülő fejhez tolja a fejtámaszt.
A Honda 1999-ben mutatta be az Insight első változatát, a jelenlegi új modell pedig 2009 tavaszán került az autószalonokba. Az Insight modellben több mint húsz év hibrid-fejlesztés tapasztalata egyesül, valamint az alacsony károsanyag-kibocsátású motorok gyártása terén szerzett 35 évnyi tudás – hiszen a CVCC motort 1972-ben mutatta be a gyár.
Ez a tapasztalat és technikai tudás tette képessé a Hondát arra, hogy kifejlessze az IMA rendszer alkotóelemeit, s hogy ezeket alacsony költséggel gyárthassa anélkül, hogy kompromisszumot kötne a teljesítmény, a biztonság vagy a tartósság tekintetében.
A legmagasabb fokú biztonsági teszteredmény mellett az Insight a Honda környezetvédelem iránti elkötelezettségét is bizonyítja. Az autó kombinált üzemanyag-fogyasztása 4,4 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig mindössze 101 g/km.
A Honda olyan autó kifejlesztésére törekedett, amely valós körülmények közt is keveset fogyaszt – vagyis minden lehetséges helyzetben, amelyben tulajdonosai használják.
A Honda egy fenntartható, hatékony, kiemelkedően takarékos és alacsony károsanyag-kibocsátású autót készített, emellett pedig olyan, vezetést segítő technológiákat is alkalmazott, amelyek révén maximálisan kiaknázhatók egy hibrid autó előnyei. Az Eco Assist rendszert kifejezetten az Insight modellhez fejlesztette ki a gyár; a berendezés segíti a vezetőket abban, hogyan érhetik el a lehető legalacsonyabb fogyasztást.
Az Insight egyedülálló vezetősegítő rendszere az autózás új fejezetét nyitja meg – egy olyan korszakot, amelyben az autógyártók és az autósok közösen vállalnak felelősséget az autók üzemanyag-fogyasztásáért.