A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Jazz Hybrid esetében jól látható: a Honda képes volt úgy beépíteni egy innovatív, ferdehátú modellbe az IMA hibrid technológiát, hogy sikerült megtartania az egyedülálló módon mozgatható Magic ülésrendszer rugalmas alakíthatóságát.
A Jazz Hybrid rendkívül fontos tulajdonsága, hogy a hibrid hajtáslánc beépítésével nem csökkent a belső tér mérete, a csomagtér padlója ugyanolyan magasságban húzódik, mint a Jazz jelenlegi, 1,2-es vagy 1,4-es változataiban. Az IMA akkumulátor és az erőelosztó egység a csomagtér padlója alatt kapott helyett, így a raktér (a padló fölött) továbbra is 300 literes. A megoldás jóvoltából a Magic ülésrendszer ugyanolyan módon kezelhető, mint a hagyományos hajtásláncú változatokban. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy az üléseket elfektetve sík padlójú és meglepően tágas, 831 literes raktér alakítható ki, illetve hogy az ülőlapokat függőlegesbe állítva egészen magas tárgyak is beférnek az autóba.
Az IMA hibridhajtás elektromotorja és vezérlő-rendszere már bizonyított az Insight és CR-Z hibridautókban, így e különleges és fontos technológia tartóssága és előnyei immár kétségtelenek. Közel két évtizednyi fejlesztési idővel és tízévnyi piaci tapasztalattal a háta mögött a Honda IMA rendszere bebizonyította rugalmas alkalmazhatóságát és tartósságát, az utakon immár több mint félmillió ilyen jármű fut – alacsony emisszióval és kis fogyasztással.
Az új modellben ugyanaz az 1,3 literes i-VTEC motor működik, mint az Insight hibridben, s bár a Jazz karosszériája a rugalmas térkihasználás érdekében magasabb felépítésű, a Honda belső tesztjei azt mutatták, hogy CO2-kibocsátása hasonlóan alacsony: mindössze 104 g/km*. Az Insight és a Civic Hybrid modellekhez hasonlóan a Jazz Hybrid is képes lesz pusztán az elektromotorja erejével haladni a közepes vagy alacsony sebességet igénylő forgalmi helyzetekben, s ez is hozzájárul ahhoz, hogy az autó fogyasztása vegyes üzemmódban mindössze 4,4 l/100 km* legyen.
A Jazz Hybrid európai forgalmazása 2011 első felében kezdődik. A Honda később hozza majd nyilvánosságra az autó árát, homologizált emissziós szintjeit és műszaki adatait.
* A Honda belső tesztjein, vegyes üzemmódban mért adatok, amelyek a sajtóközlemény megírásának időpontjában még nem homologizáltak.