Suzuka, Japán, 2012. október 19. – A Honda Racing Team JAS történelmi helyszínen, Japánban, a suzukai versenypályán mutatkozik be a WTCC-ben. A Honda egy autóval nevezett – a Civic WTCC-vel, amelyet az erre a célra fejlesztett 1,6 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor hajt – a volánnál a portugál Tiago Monteiróval. Mind az autó, mind a csapat tökéletesen felkészítve várja a versenyt, hiszen a nyár folyamán Európában, nemrégiben pedig a japán Sugóban teszteltek.
Amellett, hogy ez a hétvége a Honda gyári csapatának bemutatkozását jelenti az FIA Túraautó Világbajnokság mezőnyében, a suzukai futam különösen érdekes a csapat számára, hiszen két fontos mérföldkövet is jelent: a Honda alapítója, Soichiro Honda által megálmodott suzukai versenypálya 50. születésnapját, valamint a Civic bemutatásának 40. évfordulóját is.
A verseny előtt Daisuke Horiuchi, a Honda R&D WTCC fejlesztési projektvezetője így nyilatkozott:
„Az egész csapat Suzukára készült, amióta csak bejelentettük visszatérésünket a WTCC-be, még februárban. Egyértelműen nagy kihívás volt, de itt vagyunk és versenykészek vagyunk. Az elszántság, hogy az idei utolsó három WTCC-futamra elkészüljünk az autóval – és a csapatot is felkészítsük –, érthető volt, hisz a suzukai verseny rendkívül fontos a Honda számára. 1962-ben alapítónk, Soichiro Honda tervezte ezt a pályát – Ázsia legelső versenypályáját –, így rendkívül motiváltak voltunk, hogy itt már pályára gördülhessünk, így ünnepelve meg az 50. évfordulót szurkolóinkkal és partnereinkkel világszerte.
2012-ben egyúttal a Civic 40. születésnapját is ünnepeljük, így keresve sem találhattunk volna jobb alkalmat arra, hogy méltón ünnepeljük ezt a fontos mérföldkövet, a legújabb európai Civic-generáció WTCC-beli versenyeztetésével.
Az ünnepi alkalomnak megfelelően a suzukai verseny számunkra érzelmekkel töltve telik. Annak ellenére, hogy ez most a Civic 2012-es első pályára lépése, és a teljes gyári program csak 2013-ban veszi kezdetét, biztos vagyok benne, hogy Tiago és az egész csapat az eseményhez méltó szereplést produkál.”
Tiago Monteiro hozzátette: „A vallelungai, szlovákiaringi és portimaói nyári tesztek után, valamint az elmúlt heti sugói gyakorlást követően szinte tűkön ülök. Most, mindössze néhány órával a bemutatkozás előtt, szinte érezhető, ahogy a Honda-rajongók lelkesedése és izgatottsága percről percre nő. Amikor arra gondolok, hogy mennyi munkaóra fekszik abban, mind a Honda, mind a JAS részéről, hogy itt lehessünk, megtisztelve érzem magam, hogy én vagyok az, aki a kormány mögött ülhet. . . Ez valóban egy nagyon különleges pillanat!”
A Suzukába vezető út idén februárban kezdődött, amikor a Honda bejelentette a WTCC-beli visszatérését 2013-mal kezdődően, kétautós gyári csapatként, a volánnál az olasz Gabriele Tarquinivel és a portugál Tiago Monteiróval.
A mostani, suzukai hétvégével kezdve a Honda a 2012-es FIA Túraautó Világbajnokság utolsó három futamán is részt vesz egy autóval, amelyet Monteiro vezet. Az összes, 2012-es teszt- és versenykilométer a Civic WTCC 2013-as teljes évadának előkészítését szolgálja.
A J.A.S. Motorsport, a Honda régi versenypartnere építette át az európai Honda Civic ötajtós változatát a WTCC-re, miközben a Honda R&D megalkotta a versenyautó vadonatúj, 1,6 literes benzinmotorját (HR412E). Az erőforrások gyártását a Mugen végzi, és 2013-tól a versenycsapat munkáját is segítik a versenyhétvégéken.
Megjegyzések:
Honda Racing Team JAS |
|
Csapatnév: | Honda Racing Team JAS |
Versenyzők: | Gabriele Tarquini 2012-es fejlesztő-pilóta és 2013-as versenypilóta |
Tiago Monteiro 2012-es (Suzukától) és 2013-as versenypilóta | |
Csapatfőnök: | Alessandro Mariani |
Vezető tervező: | Andrea Adamo |
Technikai igazgató: | Stefano Fini |
Honda Civic WTCC |
|
Típusjelzés: | Honda Civic WTCC |
Donor autó: | Honda Civic 5 ajtós, a Honda swindoni (UK) üzeméből. |
A J.A.S. Motorsportról
A J.A.S. Motorsport egy versenyautó-építő és versenycsapat egyben, amelyet 1995-ben alapítottak, leginkább túraautó versenyzésre szakosodva. 1997-ben lettek a Honda partnerei, mint gyári csapat, a Super Touring Car-korszakban (STW, Németország), 1998-99-ben, majd a BTCC-ben (UK), 2000-ben és a Honda Racing privát ügyfélkiszolgálói a Honda Motor Europe megbízásából, 2001 óta. A milánóban található J.A.S. főhadiszállás és üzem 2500 m²-en terül el.
A J.A.S. Motorsport elnöke Maurizio Ambrogetti, ügyvezető igazgatója Alessandro Mariani
Több információt a www.jasmotorsport.com oldalon talál. .
A Mugenről
A Mugen az M-TEC Co., Ltd. márkája, amely Saitamában (Japán) található, fő motorsportos profiljaik: versenymotorok tervezése, fejlesztése, gyártása és marketingje; Honda autókhoz gyártott alkatrészek és technikai szerviz a versenypályákon.
Az M-TEC leányvállalatai az USA-ban (MUGEN America Inc.) és Európában (MUGEN EURO Co., Limited (U.K.)) találhatók.
Több információt a www.mugen-power.com oldalon talál.
A WTCC-ről
A WTCC az FIA World Touring Car Championship, azaz a Túraautó Világbajnokság.
A versenyautók specifikációit az FIA Super 2000 kategóriája szabályozza.
Minden, a bajnokságban szereplő versenyautónak ötszemélyes, tömeggyártású modellen kell alapulnia.
A bajnokságban 1,6 literes benzinmotorokat használnak, turbófeltöltéssel és közvetlen befecskendezéssel.
A versenytáv 50 és 60 km közötti.
A teljes versenyévad 12 versenyhétvégéből áll, hétvégenként két versennyel.
Több információért keresse fel a www.fiawtcc.com oldalt
A suzukai futam a TV-ben (magyar idő szerint)
Szombati időmérő edzés:
8:30-9:15 Eurosport
Vasárnapi warm-up:
6:45-7:15 Eurosport
Vasárnapi futamok:
7:15-8:15 Eurosport
8:15-9:30 Eurosport
8:00-9:15 M2