A Honda elkötelezettségét a hatékony és gazdaságos közlekedés, a fenntartható fejlődés, valamint a környezetvédelem irányában minden termékében meg lehet találni. A mérnökök erőfeszítései a felhasználók „kezében” válnak valódi eredménnyé, akkor, amikor a Honda termékei valós körülmények között is bizonyítanak.
A Honda Eco Tour 2009 egy ilyen bizonyítási lehetőség volt. A Honda Barátok Klubja Magyarország (HBKM) minden évben megrendezi országos találkozóját, melyre idén Kaposváron és környékén került sor. A háromnapos rendezvény része volt az a gazdaságossági verseny, mely a Honda Eco Tour 2009 elnevezést kapta. Bizonyítandó, hogy a jelenlegi Honda palettán nemcsak a hibrid modellek – az Insight és a Civic – üzemeltethetőek gazdaságosan, a többi modell előtt is nyitva állt a megmérettetés lehetősége. A sokkal inkább egy túra, mintsem verseny jellegű kirándulás során valós körülmények között (tehát a forgalom normál ritmusában haladva) tudták a Honda autók és vezetőik megmutatni, mennyire kedvező fogyasztást – és így mennyivel kevesebb károsanyag-kibocsátást – produkálnak a Honda modellek.
Az útvonal a Dél-Dunántúl több tájegységét is érintette, kimondottan változatos útviszonyokat – sík, egyenes országutakat, városi szakaszokat, kanyargós hegyi utakat és lankás lejtőket, emelkedőket – biztosítva ezzel a fogyasztásméréshez. A kiinduló helyszín Kaposvár volt, ahova 381 kilométer megtétele után, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Pécs érintésével tért vissza az öt kategóriába sorolt, több mint 30 autóból álló konvoj.
A legjobb eredményt a Honda legújabb hibrid modellje, az Insight érte el, 3,43 literes átlagfogyasztással 100 kilométerenként. Az összes induló adatainak kiértékelése után kiderült az is, hogy két résztvevő kivételével mindenki 7 liternél alacsonyabb fogyasztással teljesítette a túrát, pedig nagy motorral rendelkező, nagy teljesítményű autók – S2000, 2,0 liter, 240 lóerő, Civic Type R 2,0 liter, 200 lóerő, Acura TL, 3,5 liter V6, 280 lóerő, NSX 3,2 liter V6, 276 lóerő – is részt vettek az eseményen.
A résztvevő hibrid autókat két 1,4-es Jazz követte 4,55, illetve 4,60 literes átlaggal, majd a Honda dízelmotorjának – melyek lökettérfogata 2,2 liter! – hatékonyságát bizonyítandóan egy Civic i-CTDi érkezett, 4,61-es átlaggal.
1200 – 1599 cm3 | Honda Jazz 1,4 iDSi | 4,56 l/100 km |
1600 – 1999 cm3 | Honda FR-V 1,8 iVTEC | 4,99 l/10 km |
2000+ cm3 | Honda Civic 2,2 i-CTDi | 4,62 l/100 km |
Sportautó | Acura RSX 2,0 DC5 | 5,44 l/100 km |
Hibrid | Honda Insight | 3,43 l/100 km |
A Honda Eco Tour 2009 bebizonyította, hogy a Honda törekvései a gazdaságosság és környezetvédelem irányában valós körülmények között is elérik céljukat.