A szériagyártású verzió a Frankfurti Motor Show-ig még várat magára, a Civic Tourer tanulmánymodell viszont már a 2013-as Genfi Autószalonon megmutatja, hogy milyen formavilággal lép majd piacra a népszerű modell kombi karosszériaváltozata.
A kiállítás másik újdonsága a dízel CR-V, a Civic után ugyanis a közkedvelt szabadidő-autóban is megjelenik az Earth Dreams motorcsalád első európai tagja, az 1.6 i-DTEC erőforrás.
A standon helyet kap a Civic WTCC versenyautó is, amivel a Túraautó Világbajnokság 2013-as szezonjában indul a Honda csapat két pilótája, az olasz Gabriele Tarquini és a portugál Tiago Monteiro.
Mindemellett a Genfi Autószalon látogatói a JRM Racing HPD-ARX-03a versenyautót is megcsodálhatják. A 2012-es Le Mans-i 24 órás versenyen hatodikként befutó aszfaltszaggató karosszériáját a HPD tervezte, mozgatásáról pedig a Honda 3,4 literes LM-V8-as motorja gondoskodik.
Earth Dreams Technology motorcsalád
A Civic után a CR-V a következő modell a Honda palettáján, melyhez az Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként bemutatott 1.6 i-DTEC dízelmotor is kapható lesz. A kiemelkedően hatékony erőforrást fronthajtású, manuális váltóval felszerelt változatokhoz rendelhetik meg a vásárlók.
Az 1.6 i-DTEC motor kategóriájának legkönnyebb hajtóműve, 300 Nm-es forgatónyomatéka ellenére mindössze 119 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként. A CR-V 1.6 i-DTEC-et átlagon felüli teljesítmény, könnyű kezelhetőség és alacsony üzemeltetési költség jellemzi.
*A Honda mérései alapján
Az Earth Dreams Technology motorcsalád erőforrásai alacsony károsanyag-kibocsátás mellett nyújtanak egyedülálló vezetési élmény, így az NSX következő generációjában is ez a technika jut szerephez. A 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozó NSX Concept előrevetíti a sorozatgyártású modell formavilágát, egyszersmind az utastér tervezésének irányát is megmutatja a vásárlók számára.
Honda stand
A Honda standján a márka teljes modellválasztéka felsorakozik az Accordtól, a CR-V-n és a Civic-en át, egészen a Jazzig. Emellett a látogatók megtekinthetik a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás elektromos járművét, az FCX Clarity-t és a világ első sporthibridjét, a CR-Z-t, valamint a csupán 96 g/km széndioxid-kibocsátású Jazz Hybrid és Insight típusokkal is ismerkedhetnek.
A Civic Tourer Concept az ötajtós Civic-től örökölte génjeit, így a koncepcióautó is letisztult, dinamikus, elegáns formavilággal léphet a nagyközönség elé.
Egyedi, karakteres megjelenésével a széles és alacsony Civic Tourer Concept éppoly sportos, mint az ötajtós változat, ugyanakkor hihetetlenül tágas belsőtérrel kényezteti utasait.
Akárcsak az eddig gyártott kombi Hondáknál (pl. Accord Tourer és Civic Aero deck), a Civic Tourer Conceptnél is arra törekedtek a mérnökök, hogy a - kategóriaelső méretű - csomagtér észrevétlenül simuljon bele a formatervbe, s a jármű tökéletesen kiszolgálja egy aktív család igényeit.
Bepillantás a jövő utasterébe
Az új Honda NSX tanulmányautó a 2013-as Genfi Autószalonon debütál, kis ízelítőt adva, hogy nagyjából milyen is lesz a szupersportkocsi következő generációja. A futurisztikus koncepció a karosszéria és az utastér jövőbeni dizájnjáról is árulkodik.
A karosszéria építésmódja az eredeti NSX stílust követi, azaz alacsony, széles vonalvezetés és letisztult, modern formavilág hangsúlyozza a szupersport jelleget, valamint a high-tech érzetet.
Bár az NSX új generációja ízig-vérig szupersportkocsi, károsanyag-kibocsátása rendkívül alacsony lesz. Mozgatásáról középen elhelyezett, közvetlen befecskendezéses V6-os erőforrás gondoskodik, méghozzá a Honda Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive – szuperkönnyen kezelhető négykerékhajtás) rendszerével kiegészítve.
Műszaki adatok: NSX Concept | |
Teljes hosszúság (mm) | 4,330 |
Teljes szélesség (mm) | 1,895 |
Magasság (mm) | 1,160 |
Tengelytáv (mm) | 2,575 |
Felnik mérete | 19x9 (elöl) 20x10 (hátul) |
Gumiabroncsok mérete | 255/35 R19 (elöl) 275/30 R20 (hátul) |
A CR-V motorpalettáján is megjelent az 1.6 i-DTEC dízel erőforrás.
Az új CR-V 1.6 i-DTEC üzemanyag-hatékonyság és környezetvédelem terén is kiváló értékekre lehet büszke, széndioxid-kibocsátása csupán 119 g/km*. A modell forgalmazása 2013 őszén indul Európában, s a gyártás is Angliában, a Honda swindoni üzemegységében zajlik majd.
A Honda új 1.6 i-DTEC motorja alumínium hengerfejjel és nyitott vízterű alumínium blokkal készül, így kategóriájának legkönnyebb erőforrása, s 47 kilóval kevesebbet nyom, mint a 2.2 i-DTEC hajtómű.
*A Honda mérései alapján
Műszaki adatok: CR-V 1.6 i-DTEC | |
Összlökettérfogat (cm3) | 1596 |
Maximális teljesítmény (kW/LE) | 88/120 |
fordulat/perc | 4000 |
Maximális forgatónyomaték (Nm) | 300 |
fordulat/perc | 2000 |
Kombinált CO2-kibocsátás (g/km) | 119* |
*A Honda mérései alapján