A Honda Motor Company bejelentette, hogy 2012 szeptemberében gazdára a talált a márka egymilliomodik hibrid járműve. Ehhez a mérföldkőhöz 12 év és 11 hónap után érkezett el a gyártó, hiszen pontosan ennyi idő telt el azóta, hogy 1999 novemberében Japánban megkezdődött az Insight első generációjának forgalmazása. A mindössze 2,86 l/100 km-es (35 km/liter) fogyasztású modell a világ leggazdaságosabb sorozatgyártású autójaként lépett színre, új fejezetet nyitva a járműgyártás történetében.
A kompakt, alacsony súlyú IMA (Integrated Motor Assist) rendszer adottságait kihasználva az elmúlt időszakban újabb nagy hatékonyságú hibrideket fejlesztett a Honda, s jelenleg nyolcféle hibrid típust kínál a vásárlók számára a világ ötven országában.
A hibrid modellek gyártása idén májusban Japánon kívül is megkezdődött, az Acura ILX Hybrid az Egyesült Államokban készül, míg a Jazz Hybridet – július óta – Thaiföldön is gyártják. További fejlesztésként a Honda még 2012-ben szeretné beindítani a Jazz Hybridek malajziai összeszerelését, így gyors, kedvező árú és alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművet kínálhat az üzemanyag-hatékony autók iránt egyre inkább érdeklődő ázsiai vásárlók számára.
Az egymotoros IMA-rendszerre épülő hibridpaletta a jövőben tovább bővül, hamarosan érkezik ugyanis az új, kétmotoros hibrid rendszer, melyet középkategóriás autókba szán a gyártó. Emellett a három erőforrásra épülő Sport Hybrid SH-AWD® (SuperHandlingAll Wheel Drive – szuperkönnyen vezethető négykerékhajtás) hajtáslánc bemutatkozása sem várat már sokáig magára, a rendszer az új Honda NSX-ben debütál, és a Honda Legend, valamint Acura RLX típusokhoz is elérhető lesz. Ez a szisztéma a hibrid technika csúcsán áll, egyedülálló teljesítményt és sportos kezelhetőséget nyújt rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás mellett.
A Honda továbbra is tartja magát jelmondatához: Kék égboltot gyermekeinknek! Ennek szellemében a márka komoly erőfeszítéseket tesz arra, hogy a hibrid járművek elterjedjenek a piacon, s ezáltal csökkenjen légkörbe kerülő szén-dioxid mennyisége.
2000 | Bemutatkozik az Insight első generációja. A modell az első benzin-elektromos hibrid az európai piacon, és a világ legtakarékosabb benzines autója (CO2 kibocsátás: 80 g/km) |
2003 | Megjelenik a Civic IMA (CO2 kibocsátás:116 g/km) |
2005 | Az összesített hibrideladások elérik a 100,000 darabot |
2006 | Piacra dobják a Civic Hybridet (CO2 kibocsátás: 109g/km) |
2007 | Az összesített hibrideladások elérik a 200,000 darabot |
2009 | Megérkezik az új Insight(CO2 kibocsátás: 109 g/km) Az összesített hibrideladások elérik a 400,000 darabot |
2010 | Debütál a CR-Z (CO2 kibocsátás: 117 g/km) Az összesített hibrideladások elérik a 600,000 darabot |
2011 | Színre lép a Jazz Hybrid (CO2 kibocsátás: 104 g/km)és a frissített Insight (CO2 kibocsátás: 96 g/km) Az összesített hibrideladások elérik a 800,000 darabot |
2012 | Elérhető a megújult CR-Z (CO2 kibocsátás: 116 g/km) Az összesített hibrideladások elérik a 1,000,000 darabot |