ASIMO, a Honda modern humanoid robotja segít majd az új Insight Hybrid bemutatásában a 2009-es Genfi Autószalonon.
Az Európában elsőként az Autószalonon bemutatkozó új Insight egy ötüléses, praktikus, megfizethető árú családi autó, amely nagyszerű fogyasztást és kedvező CO2, illetve egyéb emissziós szinteket kínál.
A Honda legújabb hibridautója feléleszti az Insight modellnevet, amelyet 1999-ben használt első ízben a vállalat. A Honda abban is követi a hagyományokat, hogy hibrid modellje számára külön áramvonalas karosszériát épített, amely tovább optimalizálja a hatékony, benzines-elektromos hajtáslánc teljesítményét.
Az Insight lemezei alatt a módosított, 1,3 literes i-VTEC benzinmotor és egy vékony, kompakt villanymotor működik együtt. A villanymotor azonnali segítséget nyújt a benzines erőforrásnak, ha nagyobb teljesítményre van szükség, illetve generátorként működve energiát nyer vissza lassulás és fékezés közben. Arra is lehetőség van, hogy bizonyos - lassú és közepes tempójú - forgalmi viszonyok között az Insight csupán villanymotorja révén haladjon.
Az Insightot úgy tervezték, hogy valós körülmények között nyújtson kedvező fogyasztást és mérsékelt emissziót. Az autó egyik legfontosabb eleme a szériatartozékként kínált Eco Assist rendszer. A műszerfal felső része, ahol a sebességmérő is található, változtatja a színét: zölden világít, ha a vezető környezetbarát módon hajt, kékeszölden, amennyiben az autót elfogadható módon vezetik, és kéken, ha a vezető keveset törődik a gazdaságossággal.
A sebességmérő változó megvilágítását oszlopdiagrammal kombinálták, amely nem csupán egy egyszerű, a pillanatnyi fogyasztást mérő eszköz. A fordulatszámmérő közepében lévő kijelző azt mutatja, hogy a vezető mennyire intenzíven kezeli a gáz-, és a fékpedált, s arra ösztönzi a vezetőt, hogy finomabb pedálkezeléssel próbálja az oszlopdiagramot a gazdaságosságot jelző sáv közepén tartani.
A vezetési stílusban elért fejlődés is mérhető, hiszen minden út alkalmával levelek jelennek meg a műszerfal közepén lévő növényszimbólumok ágain, ha a vezető környezetbarát módon hajtja a kocsit. Amennyiben a vezetési stílus miatt az eredmény egy bizonyos időtartamra elhagyja az ideális tartományt, a növények elhervadnak. A vezető minden utat követően értékelést kap, s ezek az eredmények az idő előrehaladtával összeadódnak. Amennyiben a vezető a megfelelő stílusban vezet, akkor trófea szimbólumot kap jutalmul.
Az Insight tervezése során az volt a cél, hogy praktikus családi autót hozzanak létre megfizethető áron, nagyszerű fogyasztási és alacsony CO2 és egyéb emissziós értékekkel. Az Insight utasterében öten férnek el, a raktér befogadóképessége 408 literes. Az IPU és az akkumulátorok áttervezésével lehetővé vált, hogy az Insight hátsó üléseit majdnem teljesen síkba lehet dönteni; ilyenkor 1017 literes* a csomagtartó.
A praktikus belső teret vonzó stílusú és aerodinamikus karosszéria egészíti ki, amelynek komoly szerepe van a modell 101 g/km-es CO2 kibocsátásában és az EU mérési módszerek szerint elért, átlagosan 4,4 l/100 km-es fogyasztási értékében.
Az Insight Európában 2009. március végétől lesz kapható, az árakat a Genfi Autószalonon jelenti majd be a vállalat.
A Honda standon a vendéglátó a világ legfejlettebb humanoid robotja, az új ASIMO lesz. Ez az ASIMO a Honda által gyártott robotok hosszú sorában a legmodernebb modell; a fejlesztés kezdetét az E0 jelű gép jelentette1986-ban. ASIMO segít majd az Insight képességeinek bemutatásában. Fejlődése során ASIMO megtanult futni, felismer embereket és tárgyakat, lépcsőn megy fel, illetve italokat hoz tálcán.
ASIMO mára a Honda autóiparon kívüli, modern kutatásainak jelképe lett, és a gyár több mint két évtizednyi fejlesztéseinek eredménye ötvöződik benne. A Honda álma az, hogy egy napon ASIMO olyan fejlettségi szintet érjen el, hogy valóban képes legyen segíteni az embereknek.
Genfben ASIMO egy műsorvezetővel működik majd együtt, és így mutatja be az új Insight sokoldalúságát. ASIMO eddig is nagyon népszerű volt a közönség körében: megjelent autókiállításokon, tudományos bemutatókon, sőt még a New York-i tőzsdén, a Wall Streeten is.
Az Insight és ASIMO mellett bemutatkozik a Honda méltán neves i-DTEC dízelmotorjának 180 lóerős változata is. Az új, nagy teljesítményű erőforrás 180 lóerőt ad le percenkénti 4.000-es fordulatszámon, azaz 30 lóerővel erősebb, mint a jelenlegi i-DTEC motor. A nyomaték 30 Nm-t gyarapodott, vagyis 380 Nm percenkénti 2.000-es főtengelyfordulat mellett.
A módosított motor az Accord új Type-S modelljeibe kerül be. Az immár sokkal erősebb új modellek mélyebbre húzott lökhárítókat, első kötényt, küszöbidomokat, illetve sötétszürke króm hűtőmaszkot kapnak. A kozmetikai változásokat az átlátszó burájú irányjelzők teszik teljessé az új Type-S modelleken. Emellett ezt a modellt új vonalvezetésű, 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal is felszerelik, ami még jobban kiemeli majd a Type-S sportos karakterét.
Az új motor lökettérfogata 2,2 liter maradt, a nagyobb teljesítmény az átdolgozott turbófeltöltő és hengerfej, illetve a nagyobb töltőlevegő-hűtő eredménye. A menetteljesítményekre, fogyasztásra és emisszióra vonatkozó hivatalos adatokat a homologizáció befejezése után adja meg a gyár.
A Honda S2000 modellsorozat utolsó változata, az Ultimate Edition 2009. március végétől lesz kapható Európában. Ez a korlátozott darabszámú sorozat zárja majd le a díjnyertes sportmodell gyártását.
Az Ultimate Edition megtartja a népszerű, 2,0 literes, akár 9.000-es percenkénti fordulatig is pörgethető VTEC-motort, fényezése Grand Prix fehér lesz, és grafitszürke könnyűfém keréktárcsákat kap. A fényezés árnyalata a Honda első, 1964-es versenyautójának színét idézi. A külső szín és a sötétszürke könnyűfém keréktárcsák, valamint a különleges, fekete S2000 embléma kombinációja friss megjelenésűvé teszi a roadster időtlenül szép karosszériáját.
A fehér külsőt vörös bőrrel bevont belső tér egészíti ki, s vörös öltések díszítik majd a váltókar szoknyáját is. Az Ultimate Edition modellek emellett egyedi sorszámot is kapnak, ami jelzi, hogy a sorozat hányadik darabjaként gördültek le a szerelőszalagról.
Amint a név is mutatja, a Honda S2000 Ultimate Edition lesz az utolsó változat, mielőtt a gyártás 2009. június végén végleg leáll.
A Genfben kiállított új modellek mellé sorakozik fel a CR-Z Hybrid Sports Koncepció, amelynek segítségével a gyár benyomásokat szerezhet az Insight és a Civic mellé, a Honda kompakt hibridautóihoz harmadikként csatlakozó modellről. A sorozatgyártású modell erre a sportos, 2+2 üléses kocsira épül, s piaci megjelenésekor új fejezetet nyit majd a hibridek történetében.
A CR-Z mellett látható lesz a Honda sorozatgyártású üzemanyagcellás autója, az FCX Clarity is, amely az Egyesült Államokban már eljutott az első vevőkhöz, a hollywoodi filmproducerhez, Ron Yerxához és Jamie Lee Curtis színésznőhöz.
A Honda nem tart sajtókonferenciát az Autókiállítás sajtónapján; ehelyett a svájci show időtartama alatt ASIMO mutatja be az új Insightot a közönségnek és a médiának.
* tetőig pakolva, szükségpótkerék nélkül.