A 2011-es Le Mans-i 24 órás versenyen a Honda CR-Z sporthibrid egy speciális változatban lesz jelen, mellyel egyben a legendás verseny jövőjébe is betekintést enged ("Le Mans vers le Futur").
A híres megbízhatósági verseny szervezője, az ACO (Automobile Club de l'Ouest) elkötelezte magát az esemény fenntarthatósága mellett, melynek keretében már második alkalommal rendezik meg a „Le Mans a jövő felé” kiállítást. Ezen olyan versenyautó koncepciókat és technológiákat mutatnak meg a nagyközönségnek, melyek a jövőben a versenypályán is feltűnhetnek.
A járművek, köztük a Honda CR-Z hibrid kupéval, kőrözni is fognak a versenypályán, mégpedig híres versenyzők irányításával – a 2011-es Le Mans-i 24 órás futam előtt.
A Franciaországban is bemutatkozó CR-Z-t a Honda amerikai versenyrészlege, a Honda Performance Development készítette el még a 2010. novemberi SEMA Show alkalmával. Nem sokkal ezután valós versenykörülmények között is bizonyított a hibrid versenyautó, mégpedig San Francisco mellett egy 25 órás futamon, a Thunderhill 25-ön, ahol második helyezést ért el kategóriájában.
A Le Mans-i 24 órás verseny után a Speed Euroseries-ben fogják használni a versenyszabályoknak megfelelően átalakított Honda
CR-Z-t, mint felvezető, biztonsági autó.
Gyártási év: | 2010 |
Erőforrás: | 1497 cm³-es, soros négyhengeres, turbófeltöltős SOHC benzinmotor, integrált – elektromos–segédhajtóművel |
Maximális teljesítmény: | 200 lóerő |
Maximális nyomaték: | 237 Nm |
Teljesítményarány: | 133 lóerő / liter |
Li-ion telepek: | 7 kWh / 173V |
Erőátvitel: | 6-fokozatú manuális sebességváltó, részlegesen önzáró differenciálmű, elsőkerék-hajtás |