A Honda ma bejelentette, hogy 2009. január végére a vállalat összesített globális hibridautó-értékesítése átlépte a 300 ezres darabszámot. A Honda 1999-ben lépett elsőként az európai piacra sorozatgyártású hibridautóval – ez volt az első generációs Insight –, majd ezt a forradalmian újszerű, kétüléses kupét követte a négyajtós Civic IMA és a Civic Hybrid.
A Honda jelenleg mintegy 40 országban forgalmazza e hibridhajtású modelleket; legfontosabb piacai Japán, Észak-Amerika és Európa.
Modell | Régió | Értékesítés kezdete | Értékesítési eredmény összesen |
---|---|---|---|
Insight | Japán | 1999. november | 2,340 |
Észak-Amerika | 1999. december | 14,288 | |
Európa | 2000. március | 392 | |
Összesen | 17,020 | ||
Civic IMA/Hybrid | Japán | 2001.december | 22,899 |
Észak-Amerika | 2002. március | 191,493 | |
Európa | 2003. május | 34,757 | |
Ázsia/Óceánia | 2004. február | 5,514 | |
Kína | 2007. november | 280 | |
Egyéb | 2006. május | 306 | |
Összesen | 255,249 | ||
Civic IMA/Hybrid | Észak-Amerika | 2004. december | 28,471 |
Összesen | 28,471 | ||
Honda hibridautó-értékesítés összesen | 300,740 |
A Honda hamarosan piacra lép a vadonatúj Insight hibridautóval; a kis tömegű, kompakt hibrid rendszerrel hajtott ötajtós, ferdehátú modell rendkívül alacsony fogyasztást kínál megfizethető áron. Az új Insight forgalmazása hatalmas sikerrel megkezdődött Japánban február folyamán; ezt követi az autó európai és észak-amerikai piaci bevezetése márciusban, illetve áprilisban. A Honda mintegy 60 ezres értékesítési célt tűzött ki Japánban, míg az európai piacokon több mint 30 ezer, az észak-amerikai régióban pedig körülbelül 100 ezer darabot kíván eladni e modellből. Az összesített globális értékesítési cél közel 200 ezer darab.
A Honda tovább erősíti hibrid modellkínálatát a CR-Z formai tanulmány alapjaira épülő vadonatúj, sportos hibridautó 2010-es bevezetésével; a vállalat arra törekszik, hogy hibridautóival teljes piaci lefedettséget érjen el.