A független Euro NCAP legújabb töréstesztje szerint a Honda CR-Z – folytatva az Insight sikerét – Európa egyik legbiztonságosabb autója.
Az Euro NCAP értékelési rendszere a jármű teljes biztonsági teljesítményére összpontosít, és a vásárlók számára is könnyen értelmezhető módon egyetlen osztályzatot ad. A rendszer tekintetbe veszi az utasvédelmet frontális, oldalirányú, ráfutásos balesetben és oszlopnak csapódáskor, értékeli az autóban utazó gyermekek védelmét, a gyalogosvédelmet és a vezetést segítő biztonsági rendszereket. A Honda CR-Z ebben az értékelésben a legmagasabb, ötcsillagos besorolást kapta.
A 2009 februárjában bevezetett új értékelési rendszer súlyozott eredménnyel számol, s a végeredmény kialakításakor sorra tekintetbe veszi a fenti aspektusokat. Így a felnőtt utas védelme 50, a gyermeké 20, a gyalogosé 20, míg a rendelkezésre álló biztonsági rendszerek 10 százalékos súllyal esnek a latba a végeredmény kiszámolásakor. Ahhoz, hogy az autó egyáltalán részt vehessen a teszten, az Európa 27 tagállamában értékesített, 2010-es modellpaletta legalább 90 százalékában szériatartozéknak kell lennie a menetstabilizáló elektronikának (a Honda esetében ez a VSA).
A CR-Z is azon Honda-termékek közé tartozik, amelyek a legmagasabb pontszámot érték el a teszt során. Az új Euro NCAP tesztrendszer bevezetése óta 4 másik Honda modell, a Civic, az Accord, a Jazz, illetve legutóbb az Insight érte el az ötcsillagos besorolást. Sőt, a Honda Insight 2009-ben a “legbiztonságosabb hibridautó”, illetve az év második legbiztonságosabb autója is volt.
Az Euro NCAP új értékelési rendszere tükrözi a Honda elkötelezettségét a járműbiztonság felé, s rámutat arra, hogy a Honda hosszú ideje alkalmazott, házon belüli biztonsági tesztjei jelentősen javítják a biztonsági teljesítményt valós körülmények között. Az autók közötti ütközéseket is szimulálni képes Honda kutató-fejlesztő központ Tochigiben elemzi a különböző méretű autókkal végrehajtott ütközésekből kapott adatokat, és olyan megoldásokat fejleszt ki, amelyek az utasok és a gyalogosok sérüléseit egyaránt mérséklik. Az ütközést sok irányból megvalósítani képes tesztlétesítmény 2001-ben nyílt meg, és ekkor ez volt a világ első ilyen jellegű, fedett központja.
A menetstabilizáló (VSA) azzal segít a vezetőnek, hogy kanyarban, gyorsítás közben vagy hirtelen manőverek során, szükség esetén bármelyik kereket lefékezi, illetve szabályozza a motor nyomatékát.
A 14 collos, hűtött első és tömör hátsó tárcsafékek garantálják a stabilitást, amit tovább fokoz a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a vészfékasszisztens (BA).
Az autók egymással való ütköztetése során Tochigiben kifejlesztett Modern kompatibilitású kialakítású™ (ACE™) karosszériaszerkezet ma már a Honda biztonsági felépítményének jól bevált eleme.
Az ACE™ karosszériaszerkezetet kizárólag a Honda alkalmazza, és kialakítása révén frontális ütközésben javítja az utasvédelmet és a járművek ütközési kompatibilitását. Az ACE dizájn az összekapcsolt szerkezeti elemek hálózatával egyenletesebben osztja el a becsapódás energiáját a jármű első részén. Ez a fokozott szintű energiakezelés az autó elején csökkenti az utascellának átadott erők nagyságát, illetve az ütközésben részt vevő másik járműben is segít egyenlőbben elosztani az ütközés energiáját.
A CR-Z-ben számos olyan megoldás is megtalálható, amely a gyalogosok védelmét fokozza. A kutatások szerint ezek a megoldások jelentős mértékben képesek javítani egy gyalogos túlélési esélyeit gázoláskor. E megoldások közé tartoznak az erő hatására eltörő ablaktörlő lapátok, az első sárvédők és a motorház fedelének energiaelnyelő rögzítési pontjai, illetve a jelentősebb deformációt lehetővé tévő nagyobb szabad tér a motorház fedele és az erőforrás között.
A CR-Z valamennyi változatában szériaszerelvény a dupla első légzsák, az oldallégzsákok, illetve az utastér teljes hosszában felfújódó függönylégzsákok. Minden üléshez hárompontos biztonsági öv tartozik, a két első üléshez emellett kétfokozatú, energiaelnyelő överőhatároló is jár. Hátul az ISOFIX rögzítési pontok garantálják a gyerekülések helyes beszerelését.
A CR-Z felszerelése tartalmazza az aktív első fejtámaszokat is, amelyek ráfutásos balesetben csökkentik a nyaki sérülések valószínűségét. Amikor az utas belenyomódik az ülésbe, az ülésben lévő merev lemez, egy rúdon keresztül előre és felfelé nyomja a fejtámaszt, amely így jobban megtámasztja az utas fejét.
A Honda CR-Z különleges modell, amely ötvözi a látványos kupéforma, a hatfokozatú manuális váltó, illetve a tiszta, benzines-elektromos hibridhajtás előnyeit.
A CR-Z az első autó, amelyben az 1,5 literes i-VTEC motor és az IMA rendszer közösen működik, így nemcsak a fogyasztás lesz alacsony, hanem a vezetési élmény is kimagasló. A CR-Z CO₂ kibocsátása az EU tesztciklus szerint mindössze 117 g/km, átlagfogyasztása pedig csupán 5,0 l/100 km.
A CR-Z-t úgy alkottuk meg, hogy a vezetés élményét remek városi teljesítménnyel és kis fogyasztással ötvözze. A Honda mérnökei ezért egy Hármas üzemmódú hajtási rendszert fejlesztettek ki a CR-Z számára, amely lehetővé teszi, hogy a vezető mindig az igényei és a vezetési környezet szerint alakítsa a jármű karakterisztikáját. Mivel jelentős mértékben megváltoztatja az autó reakcióit, a CR-Z új rendszere révén a vezetők a különböző út-, és forgalmi körülményekhez igazíthatják autójuk viselkedését.
Az új rendszer háromféle vezetési üzemmódot kínál az autóvezetőnek – ezek mind más és más gázreakciókat, kormányzási beállításokat, klímavezérlést, alapjárati leállítás funkciót, illetve az IMA rendszer által nyújtott rásegítést használnak. Az új rendszer kifejlesztésével a Honda választási lehetőséget ad az autósoknak, akik eldönthetik, hogy a sportosságot, illetve a gazdaságos vezetést részesítik előnyben, vagy a kettő közötti egyensúlyra helyezik a hangsúlyt.
SPORT üzemmód
Amikor a CR-Z vezetője maga mögött hagyja a várost, és szeretné élvezni a nyílt utat, választhatja a Sport üzemmódot. Sport üzemmódban élesebbek a gázreakciók, megváltozik az IMA hibridrendszer viselkedése (a villanymotor nagyobb rásegítést ad), illetve megnő a kormányzáshoz szükséges erő.
ECON üzemmód
Econ üzemmódban a rendszer az elektronikus gázpedál, a motorvezérlő elektronika, a klímaberendezés és a hibridrendszer szabályozásával a minél kedvezőbb fogyasztásra helyezi a hangsúlyt. Amikor a magával ragadó vezetési élmény nem lehetséges vagy nincs rá igény, az Eco Assist funkció az Econ üzemmóddal együtt garantálja a vezetőnek, hogy munkába menet vagy sűrű forgalomban a lehető legkisebb fogyasztással autózzon.
Az Econ üzemmód a gázpedál érzékenységét csökkentve kiegyensúlyozottabbá teszi a pillangószelep mozgását, tovább a motorvezérlés is a minél kisebb fogyasztás érdekében üzemel. Ilyenkor a benzinmotort támogató segédhajtómű működése is a gazdaságosságot, s nem a teljesítményt javítja. A klímavezérlésre is hat az Econ üzemmód: a kisebb energia-fogyasztás érdekében a rendszer többször kapcsol belső keringtetésre, és csökkenti a kompresszor munkaigényét. Ebben az üzemmódban az alapjárati leállítás funkció működése is változik, a benzinmotor leállítása sokkal tovább tart.
NORMAL üzemmód
Az autó minden helyzetben vezethető Normal üzemmódban, amely a teljesítmény, a gazdaságosság és az emisszió között teremt egyensúlyt, s a legtöbb forgalmi helyzetben megfelelő.