A vadonatúj HR-V a dinamikus formatervet és a kategóriaelső helykínálatot ötvözi

  • A masszív szabadidő-autót karakteres, kupészerű megjelenés teszi egyedivé
  • Kategóriaelső helykínálat, egyedülálló variálhatóság és kifinomult, szofisztikált stílus jellemzi a belsőteret
  • A Honda Connect információs rendszer alapfelszereltségként jár a Sport és Executive modellváltozatokhoz
  • A Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (Advanced Driver Assist System) alapfelszereltségként jár a belépőszint feletti modellváltozatokhoz (Sport és Executive)

A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik Európába, teljesen új szemléletmóddal kavarva fel a crossoverek állóvizét. Különleges mivoltát dinamikus vonalvezetésének, MPV-s sokoldalúságának, alacsony üzemanyag-fogyasztásának és könnyű, szórakoztató vezethetőségének köszönheti. Mindemellett számos olyan világelső technikai megoldást vonultat fel, amelyek a Honda új generációs járműveit jellemzik.

A HR-V karakteres formavilága a kupék feltűnő, markáns vonalait ötvözi a szabadidő-autók masszív, robosztus kisugárzásával – e kettősség emeli ki a kategória szereplői közül.
Belsőtere kategóriaelső méretű helyet kínál az utasok számára, és az innovatív Mágikus Ülésrendszer® jóvoltából egyedülállóan szabadon variálható. Mindemellett elsőrangú, kellemes tapintású anyagok emelik fényét, újabb bizonyságként, hogy a Honda mérnökei sikerrel vegyítették a helykínálatot a sportossággal és az eleganciával.

Az új, alkalmazásalapú Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer – a középkonzolon elhelyezett - héthüvelykes érintőképernyővel vezérelhető, s többek között a világháló böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-jelentések, internetes rádiók, zenestreamek lejátszására is alkalmas.

Az új HR-V 1,6 literes, 120 lóerős i-DTEC dízelmotorral vagy 1,5 literes, 130 lóerős i-VTEC benzinessel kerül a szalonokba, mindkét erőforrás a Honda által fejlesztett Earth Dreams Technology motorcsalád tagja.

A kamerára és közepes hatótávolságú radarra épülő Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (Advanced Driver Assist System) számos fejlett menetbiztonsági eszközt foglal magában, melyek közül jó néhány teljesen új a crossoverek mezőnyében.

A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az európai márkakereskedésekbe.

A masszív szabadidő-autót karakteres, kupészerű megjelenés teszi egyedivé

A vadonatúj HR-V igazán dinamikus egyéniség, melyben a kupék lendületes vonalvezetése és a szabadidő-autók masszív konstrukciója talál egymásra, elképesztően karakteres, egyszersmind szerethető összképpé állva össze.

A karosszéria formája és a hátsó ablak különleges kialakítása dinamikus, sportos profilt kölcsönöz a modellnek, amihez a rejtett hátsó kilincsek éppúgy hozzájárulnak, mint a feltűnő, markáns övvonal. A vonzó stíluselemek sokoldalú, magas használati értékű modell benyomását keltik, s oly’ lendületesnek hatnak, hogy a HR-V még álló helyzetben is száguldani látszik.

Ez persze csak az érme egyik oldala, a HR-V öltözékén a robusztus szabadidő-autók ismertetőjelei is megfigyelhetők. Ilyenek például a mély barázdával jellegzetesebbé tett alsó karosszériaelemek vagy a szélesre húzott, hangsúlyos lökhárítók, melyek egytől egyig a strapabíróságra és a biztos útfekvésre utalnak, s a nagy SUV-khoz teszik hasonlatossá a HR-V-t.

Mindazonáltal a HR-V feltűnő, magabiztos személyisége nem válik tolakodóvá, sőt tervezői kényesen ügyeltek rá, hogy a családok is magukénak érezhessék. Ezért követi például az új, 2015-ös CR-V stílusát, hűtőrácsa és fényszórói ugyanis hasonlóképpen egy kecses szárnyformát alkotnak együtt, és hátsó ablakai ugyanúgy elkeskenyednek.

Kategóriaelső helykínálat az egyterűek sokoldalúságával fűszerezve

A vadonatúj HR-V a szegmens legnagyobb utasterével várja az utasokat, és hihetetlenül sokféleképpen variálható – elsőként ülteti át az egyterűek tulajdonságait a crossoverek világába.

Alapjait a Honda világszerte alkalmazott, innovatív, B kategóriás padlólemeze adja, erre épül a tágas, praktikus kabin és a hajtáslánc. Ez a konstrukció számos jövőbe mutató megoldás kidolgozását tette lehetővé, többek között egy alacsonyabb profilú üzemanyagtartályét. Ezzel szabaddá vált a hátsó üléssor alatti hely, így a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer® is helyet kaphatott a modellben.

A hátsó támlák 60/40 arányban dönthetők, maga az ülés pedig annyiféleképpen állítható, hogy gyakorlatilag végtelen a lehetőségek száma. Utility, azaz haszonjármű üzemmódban a támlák egészen előre dőlnek, így hatalmas, síkpadlós raktér várja a tulajdonos poggyászait. Tall állásban a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Long beállításnál az első utasülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől, így hosszú tárgyak is gond nélkül behelyezhetők.

Aki egyszer beült, ki sem akar szállni többé, a kategóriaelső méretű első és hátsó láb-, váll-, illetve fejtér tágas, hangulatos teret kínál, s olyan érzetet kelt az utasban, mintha nagyobb autóban ülne.

Maga a csomagtér is meggyőző adatokkal hódít, befogadóképessége alaphelyzetben nem kevesebb, mint 453 liter*, illetve 1026 liter* ablakszintig mérve az ülések előredöntésével. A szélesre tárható csomagtérajtó és az alacsony rakodóperem jelentősen megkönnyíti a bepakolást, ezzel is elősegítve az egyszerű hétköznapi használatot.

Kifinomult, szofisztikált belsőtér elsőrangú anyagokkal, üveg panorámatetővel és új, fejlett információs rendszerrel

Nem volt könnyű dolga a HR-V tervezőinek, olyan összeegyeztethetetlennek tűnő tulajdonságokat kellett ugyanis egy konstrukcióban egyesíteniük, mint a nagy befogadóképesség, a biztonságot sugárzó masszivitás és a – kupékra jellemző – sportosság.

Mindennek az alapját kimagasló minőségű, kellemes tapintású belső kárpitelemek adják, melyeket szemet gyönyörködtető, csiszolt krómbetétek tesznek még látványosabbá. Páratlanul igényes a - pianofekete elemekkel díszített - műszerfal is, prémium mivoltához egyszerűen nem fér kétség.

A vezető három részből összeállított műszeregységgel néz farkasszemet, ezek megvilágított, „lebegő” keretezése még elegánsabbá és modernebbé teszi HR-V-t, s a magasabb minőségérzethez is hozzájárul. További érdekesség, hogy a Honda által fejlesztett ECO Assist rendszer annak fényében változtatja – zöld és fehér között – a műszerek háttérvilágítását, hogy mennyire vezet takarékosan a sofőr.

Az Executive felszereltségi szinten kínált panorámatető egyetlen gombnyomással megbillenthető, illetve elhúzható. Nem csak az ablak, az árnyékoló kezelése is roppant egyszerű. A roló az ablakkal együtt automatikusan nyílik, de kézzel bármikor visszahúzódik, hogy megóvjon a tűző napsütéstől.

A középkonzolon elhelyezett, hétcolos, érintőképernyővel felszerelt Honda Connect információs rendszer a belépőszint felett minden modellváltozathoz (Sport and Executive) alapáron jár, és állandó kapcsolatot garantál a külvilággal. Az sem csalódhat, aki nem kíván áldozni rá, ugyanis a Comfort szinten elérhető, ötcolos képernyővel társított rendszer is kiváló.

A Honda Connect hatékony működéséről Android 4.0.4 operációs rendszer gondoskodik, kezelése épp úgy történik, mint egy okostelefon esetében, azaz tapintással, simítással irányítható a készülék. A Honda Connect egyebek mellett a világháló böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-előrejelzések megjelenítésére és internetes rádiók hallgatására is alkalmas, kezelése végtelenül egyszerű. Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők a Honda App Centre-ből, ezáltal a vezető igényeire szabhatja az – integrált Garmin navigációs rendszerrel is bővíthető – berendezést.

A Honda Connect érintőképernyője minden fontos információt megjelenít a járművel kapcsolatban, beleértve az utazás hosszát és időtartamát, valamint az átlagos üzemanyag-fogyasztást.

Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal és egyéb multimédia-eszközökkel.

Menetbiztonsági eszközök garmadája

Akárcsak az Európában eladott többi Hondában, az HR-V esetében is aktív és passzív menetbiztonsági eszközök teljes sora védi az utazókat.

Előbbiek radarszenzorok és - előre, illetve hátra néző - kamerák adatait vizsgálják, s minden körülmények közepette igyekeznek megóvni a bent ülőket. A belépőszintet leszámítva minden modellváltozathoz alapáron jár a Honda Fejlett Vezetéstámogató Rendszerre (Advanced Driver Assist System). Ebben többek között olyan elemek szerepelnek, mint az Intelligens Adaptív Sebességrögzítő, az Aktív Városi Fékrendszer, a Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer és az Automatikus Távolsági Fényszóró.

A Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszer minden HR-V-nél szériafelszereltség.

Hogy az utasok még nagyobb biztonságban róhassák a kilométereket, a HR-V nem csak front-, hanem függönylégzsákokkal is védi a bent ülőket, maga a kocsitest pedig a Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (Honda Advanced Compatibility Engineering™ - ACE™) névre keresztelt konstrukció alapján épül fel, s kiemelkedő passzív biztonságot nyújt. A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ACE™ az alá- és ráfutásos balesetekben is hatékonyan védelmezi az utazókat, a HR-V tehát akkor is biztonságos, ha kisebb vagy nagyobb méretű járművel ütközik.

Magával ragadó vezetési élmény, kiemelkedő teljesítmény

Európában kizárólag fronthajtású változatban lesz kapható a HR-V, motorpalettáján egy 130 lóerős, benzines, 1,5 literes i-VTEC és egy 120 lóerős, 1,6 literes i-DTEC dízel erőforrás szerepel. Mindkét hajtómű rendkívül fejlett és hatékony, s alapesetben – precízen kapcsolható - hatfokozatú váltóval működik együtt. Ha valaki inkább automatikus erőátvitelt választana, megteheti, az 1.5 i-VTEC motorhoz kifinomult, folyamatosan változó áttételű, félautomatikus váltó (CVT) is rendelhető.

Az erőforrások a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tagjai, ennek megfelelően üzemanyag-fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk rendkívül alacsony, s könnyedén teljesítik az EURO 6 szabvány előírásait.

A vadonatúj 1.5 i-VTEC Otto-motor teljesítménye 130 lóerő, szén-dioxid-kibocsátása 129 gramm kilométerenként. Igencsak impozáns adatokra lehet büszke az 1.6 i-DTEC is, hiszen a 120 lóerő ellenére csupán 97 gramm szén-dioxiddal terheli a környezetét kilométerenként.

A HR-V tervezésénél arra törekedtek a mérnökök, hogy sokoldalúsága ellenére éppoly könnyen vezethető legyen, mint egy hagyományos személyautó, ezt szolgálja az alacsony súlypont és a könnyű, masszív karosszéria is. A 27 százalékban nagy szilárdságú acélból készülő, rendkívül merev kocsitest fokozza az úttartást, a biztonságérzetet és a vezető magabiztosságát, ugyanis a kanyarokban kevésbé csavarodik a karosszéria. Ez a crossover kategória egyik legélvezetesebb modelljévé teszi a HR-V-t, amivel mindig izgalmas mégis megnyugtató élmény útra kelni,
már csak azért is, mert a kategóriaelső aerodinamikai kialakítás révén a menetszél zúgása sem zavarja az utazást. A beltér csendességében a nagy hatékonyságú hangszigetelő-csomagnak is fontos szerepe van, a kerékjáratokban alkalmazott betétek, a padlókárpit és az autó aljának burkolata minden kellemetlen zajt kiszűr, még kifinomultabbá, illetve pihentetőbbé varázsolva a kabint.

* VDA-szabvány szerint